Thursday, March 27, 2008

Our trip to Kuching, Sarawak-Day 3

biggrin ok .. entry bersambung ke hari ke-3 plk .. pada hari ini Sabariah bawa kami melawat ke Kampung Budaya Sarawak ... Kg, Budaya nie terletak betul2 di kaki Gunung Santubong .. sgt2 cantik pemandangan di sekitarnya ..

biggrin kami sampai pada pukul 11 pagie ... dpt tgk culture show yg bermula pada puku 11.30 pagie .. oh ya pada yg melawat ke Kuching jgn lepaskan peluang melawat ke Kg. Budaya nie .. rugi tau kalau x pegi .. harga utk masuk ke Kg. Budaya nie adalah Rm60 (pelancong luar) dan pada org tempatan Sarawak hanya dikenakan harga separuh bayaran shj ... kami telah diberikan buku pasport .. tujuannya kami kena mendapatkan cop every rumah yg kami telah lawati sbg tanda kenang-kenangan ... wink

on the way ke Kg. Budaya yg terletak di kaki gunung Santubong

here we are

1st visit at Rumah Cina

at Rumah Melayu

ok nk layan culture show dulu ..nanti kita smbg jalan2 ok

culture show tgh berlangsung

tgh khusyuk tgk show

me & adam join atas pentas menari reramai ok...

ok show dah habis kita sambung jalan2 balik

on e way ke Rumah Bidayuh

kita posing dulu ok

at Rumah Iban

siap sewa costume lagie

me & adam .. adam rimas .. so pakai kejap jer baju tue

hubby & gadis sarawak mana nie???

we at Rumah Penan

Rumah orang Ulu

Rumah Melanau ..

adam siap tumpang mandi & main air masa kat sini .. sabo jelah ....

view dari atas rumah melanau

ready .. nk mkn ulat sagu

believe it .. Adam pun mkn sama ..

ok dah nk balik dah .. kami pulang dulu ..

2 comments:

ezrina said...

Wah..seronoknya pegi Sarawak...
akak jugak yg belum sampai ke sana lagi Diana....
Mcmana dgn rasa ulat sagu tu? sedap tak? geli tak?

akak tgk kat tv..kata dorang rasanya lebih sedap dari udang...

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

kak erin > gerun gak mula2 try tue .. tp oklah .. sy mkn 2 ekor.. hubby 3 .. adams ekor .. rasanya cam soya & udang jer ...he..he.. fear factor betul ;-)