Monday, March 14, 2011

Review Hikayat MM ;-)

cool salam pagi Isnin ... pertama sekali bersyukur ke hadrat allah .. masih diberikan kesempatan bernafas .. syukur ... kita digegarkan dengan berita musibah yg melanda baru2 ini .. takziah buat negara Jepun ... news dari kedutaan mengatakan rakyat mesia selamat dan dilindungi dari bencana .. td pagi cepat2 jenguk blog blogger Ida yg stay kt jepun ... oklah sementara tue nak share review Filem Hikyat MM nieh :-

1) masa kami tengok movie nih... penuh seats .. smp ke depan2 .. yg bawak baby .. anak kecik pun sama adamrgreen
2) durasi filem almost 1 jam 50 minit .. babak lawan2 tue .. mmg banyak ler .. kena sabo jer menengok yer ..
3) watak hero nih mcm lebih kurang Pirates of carribean .. ada part yg lawak2 skit .. mmg selayaknya watak tue bg kat Stephen Hughes Rahman lol
4) watak org jahat Khir Rahman pun terbaik .. mmg aku berbulu jer nengok dari awal mad ..
5) time part ending tue aku rasa macam cpt sgt habis penutupnya ..patutnya ada ler scene sambungan .. scene puteri cina tue berkahwin ker .. dan beberapa scene lagi yg boleh dikembangkan lagi .. he..he..he mrgreen
6) aku kagum + tabik dgn cgi dia .. even sinematography dia aku rasa filem magika lagi cantik ..maybe sebab citer HMM nie buat awal dulu ... or sinematography dia nih mengikut zaman era dulu2 kot mrgreen
7) uisshh byk dah aku reviw & komen .. pendek kata aku bagi markah 5/5 .. full mark .. aku rasa nak buat citer epik nih bukan senang .. lagi la nak tarik penonton ramai tengok ... sape lagi nak sokong filem mesia kalau tak kita sendiri kan ... pada yg belum tgk tue ... cepat booking tiket ... selamat menonton lol

4 comments:

mar!ahaf!z said...

full mark tu..

lia said...

aku ajak Mr Fallah tgk tp d tolak ha3...

Unknown said...

diana, kite pun rasa mcm tak puas je, cepat sangat habisnya. Patutnya scene mcm mana dia bercinta ngan embuk pun boleh dikembangkan. Baru lah touching masa si Merong nak gi berperang tu.. apa2 pun mmg terbaik lah...

~ana~ said...

best erk cite dia...ramai gak tgk blogger komen cakap best...