Friday, September 23, 2011

~ Dugaan ~

cool 18hb Sept - Since Ahad lepas 18hb macam2 benda berlaku ... sabtu lepas aku & hubby keje .. otw balik rumah aku dah tak sedap badan .. rasa nak demam .. tekak pun perit jer ... balik jer .. elok2 smp rumah .. betul2 kuar kerete kat garaj .. maid kami inform dia nak balik kampung .. immediately .. kalau korang yg dah ada maid .. tiba2 dpt berita cam gitu .. apa yg korang pikir mula-mula ?? .. kami duduk bincang elok-elok .. tak lama lps bincang tue family members dia call sama .. katanya org kt kg. call bgtau mak dia kena strok attack .. tiket semua dah ready nak balik .. my maid ni actually kakak + abang dia ada lama keje kt sini .. dia jer yg baru dtg keje kt sini ... kisahnya kakak ipar dia actually cleaner dkt ofis hubby ... masa dia baru smp2 tiba2 kakak ipar dia bagi dia keje kat kami as maid ..

arrow Esok hari Ahad tue lps pegi open-house my ofismates .. kami terus htr dia ke rumah abg dia di Shah Alam ... 15-30 min jugak hubby borak2 dgn abg dia + my maid main2 dgn Adam & Aidil ... she's a good person .. baru 19 tahun .. tak melawan .. ikut jer cakap .. keje pun ok ... dia jaga Aidil since aidil umur 4 bulan mcm tue ... time aku bg balance duit gaji dia semua .. dia nangis masa salam aku cry.. even aku pun sebak giler sebab dah lama dia keje dgn aku ... dah 2 kali raya .. aku siap bg dia cuti .. sebulan sekali .. htr dan berjemput kt rumah kakak + abg dia .. raya smp 5 hari cuti .. gaji aku tak pernah potong .. siap belikan baju raya .. aku ni jenis yg tak berkira confused ... memandangkan kakak + abang dia dah berkeluarga kt sini .. dia jer yg masih single dan boleh diharapkan utk balik dan jaga mak dia yg tak sihat tue .. janjinya dia nak dtg balik keje kt sini .. tapi entahlah .. aku tgk semua baju habis dibawak balik ... tak tinggal apa pun ... aku mls nak mengharap apa-apa .. dulu maid lama kami Hanum janji yg sama jugak .. tp sudahnya dah keje tempat lain dan kahwin dgn org Myanmar neutral

arrow Lepas jer hantar maid tue .. kami bergegas balik pck alam .. petang tu carik klinik byk doc takder ... tunggu jump dr. smp pkl 8 lebih baru ada ... dr. cek my temp 39.4c .. dr bagi dua jenis injection + ubat + nebulizer + mc 2 hari ... esok harinya hubby cuti EL .. aku baring ... mkn ubat .. rest sepanjang hari ... hubby buat semua ... sambil menjaga anak-anak .. jaga aku .. masak + basuh baju + sidai + kemas rumah ... thanks my dear hubby wink

arrow 20hb Sept - my condition getting worse .. mkn semua tak lalu .. demam still tinggi .. hari nie hubby kena pegi keje ... aku kuatkan jugak diri jaga adam + aidil .. masak yg ringan2 utk dorg .. layan channel 613+615 sepanjang hari .. hubby balik awl .. terus bwk aku pegi klinik yg sama .. my tempt 40.4c .. kalau ikutkan kena msk wad + operate my tonsil yg dah semakin kronik tueeek ... tp memikirkan keadaan yg tak sesuai skrg nie .. saper nak tgkkan adam & aidil ... aku ambik alternatif lain ... doc tambah 2 injection + medication + 2 mc sampai hari khamis ... suruh aku rest kat rumah + 3 hari berturut2 aku kena dtg klinik ambik injection ..isk ... kiri kanan kena inject ..hu..hu..hu confused

arrow 22 Sept - hari ni last kena ambik injection kt klinik .. aminn hari nie dah tak demam ... badan pun dah kuat sket .. hubby kena kuar awal ke ofis ... aku bgn terus kemas bilik .. bubuh perfume teddy's dream kt bilik aku dan bilik ex-maid .. turun bawah siapkan adam ke sekolah .. bagusnya adam dah pandai mandi sendiri skrg .. cuma kena monitor kalau tak berjam dlm bilik air main air sabun eek ... dlm tak sihat tue aku kuatkan diri sapu rumh sket2 .. kemas peti ais ... kemas dapur .. basuh baju, sidai & lipat ... lps mkn mlm ... pkl 10 mlm tepat siap2 naik atas bilik paksa semua tido awal ...

arrow 23 Sept - hari nie aku dah ok sket .. gagah diri pegi ofis .. lama giler aku mc kali nih .. mmg kali nie dugaan utk kami .. adam + aidil aku htr kt school adam tue .. nasib baik dorg ada juga khidmat daycare ... cuma kesian kt aidil yg tak biasa dgn org .. dan la aidil ni jenis kuat makan .... setiap jam ada jer benda dia nak kunyah mkn mcm biskut, buah, jus, etc ... aku tau sgt taska cuma bagi 3 kali mkn ... gym session pun kena stop sebab aku tak boleh balik lambat dah .. kesian kat adam & aidil ... " ya allah kau kuatkan lah semangat aku .. dan permudahkanlah segalanya" ... aku tak tau nak luah perasaan kat mana lagie ... ini pun sambil menaip kepala aku ada rasa pening2 lalat ... mungkin ada hikmah di sebalik semua ini cry

~ terima kasih Jannah atas segala-galanya .. andai diizin Allah ada jodoh .. kita bersua kembali ~

7 comments:

~ana~ said...

sabar kak...mungkin ada hikmah di sebalik semua ni...insyaallah semua nya akan ok...amin...

nifalnin... said...

bertabahlah diana... dugaan tu salah satu cara ALLAH nak uji kita dan itu juga tanda ALLAH sayangkan kita...

semoga terus cekal n mkn ubat ya...

mrs shaifull said...

siannya d, so skrg dah fully recovered ke? take care k

syanasaid said...

sabar ye
ade hikmah tu..take care ye

finizaini said...

i hope u strong to face it...aku doakan yg baik2 je utk ko..semoga sihat & ade org jaga ank..

lia said...

aku doakan d permudahkan laluan bagi family ko utk atasi mslh ni yer.... + take care k....

mama_umar_maryam said...

insyaAllah perkara yg lebih baik menanti =)