Saturday, February 16, 2013

Family Holiday 2013


 
alhamdulillah .. tamat sudah family holiday kami minggu lepas Isnin-Selasa 11-12 Feb lepas ... 1st family holiday bagi tahun 2013 .. cuti2 Malaysia di Fraser Hill, Pahang .. MIL yg berhajat nak ke sini .. so awal2 tahun tue aku google2 jumpa satu homestay apartment di Silverpark Appartment dgn harga RM380 semalam (3 rooms) .. kalau dpt contact direct owner maybe dapat harga murah dari tue .. yg aku contact tu Kak Azizah maybe agen as orang tengah ... sehari sebelum aku dah siap masak kuah steamboat ... MIL & aku siap bawak periuk elektrik , sosej, nugget dan pelbagai kelengkapan masak  .. memang dah plan nak berparty steamboat kat sana .. lagi pun family kami yg  besar nie .. lagi puas hati memasak sendiri .. siap boleh repeat makan banyak kali lagie  ;-)
 
Party Steamboat for dinner ;-)
 
Pada aku yg first time ke Fraser's ni mmg teruja la .. mmg mencabar + pening sket nak naik atas tue compare jalan naik ke Cameron Highlands .. oh ya jalan naik ke Bkt Fraser dan turun adalah jalan yg berbeza yer .. aku advise korang yg nak kesini jgn smp lewat petang sangat sebab kalau x silap lps pkl 7pm kete tak boleh naik dah sebab jalan berkabus dan agak  licin ... bila malam  tmpt kami stay tue berkabus tebal .. sejuk bangat .. aku smp lewat ke appartment sebab settlekan borg tender ofis hubby dulu ... so dah almost pkl 6.30ptg baru la sampai .. siap brg2 makan nak steamboat .. lepas dinner kami jalan2 kat area pekan dia yg kecik tue .. jalan sket dah habis jalan semua tempat ..he..he.. mmg aman dan tak ramai org .. kedai kt sini pun x banyak .. setakat nak tgk pemandangan hutan hijau, nature yg aman damai boleh la dtg ke sini .. lepas jalan2 kat pekan kecik..balik rumah sambung makan steamboat, lena kepenatan & kekenyangan ..


 
.
 
Family Pictures ;-)

esok awal2 pagi ..b'fast sosej, nugget & steamboat lagi .. he..he..he.. lps b'fast jalan2 mencari air terjun yg nun jauh tersorok .. Air Terjun Jeriau .. dah la ulu ke dalam air terjun tue .. jalannya punyalah sempit ..tak berbaloi pegi ha..ha.ha... lps balik jalan2 ...  kami kemas2 barang + mengadjust kuah steamboat tom yam bertukar menjadi meggi tom yam .. habis licin dimakan semua yg kelaparan .. pkl 12.45tgh kami check-out serah kunci pada owner dan turun balik ke KL umah FIL  .. husband aku rabu lagi dah mula keje .. aku layan lagi bercuti dgn hero2 kecik  kt kondo FIL sampai ke hari khamis  ;-)



No comments: