Monday, July 29, 2013

Check-up ;-)

settle check-up & rawat gigi hari ni ... rutin wajib setiap 6mths .. minggu sebelum tue aku dah rasa gigi berdenyut2-sakit .. selasa lepas dr cuma  scalling gigi jer dulu .. after 5 days .. hari ni datang dr. cabut gigi geraham atas belakang sekali = gigi jahat namanya .. gigi geraham belakang sekali tu x der fungsi yer .. dia suka simpan sisa makanan, kacau gigi dan kacau pipi ..mmg x selesa sgt2 ... sebelum ni aku dah cabut gigi geraham belakang bahagian bawah ... dah tau mcm mana sakitnya .. 6mths before  aku mmg biasa  cek gigi kt pusat kesihatan UiTM .. tp my bff Iddien advise suruh pegi klinik Fakulti Pergigian UiTM .. alahai baiknya dr yg rawa aku tue .. namanya Dr. Hilmi .. sebelum ni aku dpt dr perempuan .. bila dah compare dua-dua ni .. aku like cara Dr. Hilmi ni rawat aku .. doc lelaki ni mmg baik & gentle kot kan ;-) ... sebelum apa2 dia explain details .. nak rawat guna alat2 pun dia bgtau dia nak buat apa terlebih dulu.. kalau kita tanya anything pun dia explain dgn panjang lebar .. next time aku plan nak bawak adam-aidil cek gigi kat sini la ... thanks again doc .. see you again in 6mths  ;-)

No comments: