Monday, October 21, 2013

Langkawi 3Hari 2malam ;-)

Langkawi Day 1

Cuti2 Malaysia keesokan harinya selepas Aidiladha .. Feri kami pkl 1.30ptg .. Thanks to BIL & SILyg  htr ke Jeti Kuala Perlis ..kereta pun kami tinggal kat umah mereka  ... total ke Langkawi kami berenam ... aku sekeluarga + Iwan dan adikku Shafiq .. sampai jer Langkawi terus misi ambil kereta sewa kereta Mitsibushi Grandis Rm180 x 2 hari .. settle bab kete sewa terus mencari hotel D'Coconut Hill Resort yg aku beli from Groupon tue .. mak ai rupanya hotel ni terletak betul2 sebelah stesen pemancar nun atas Gunung Raya .. elok sejuk berkabus hotel .. kami jer kot yg say kt sini time tu dah la bilik besar .. ada kitchen, ruang tamu, balkoni, bath-tub .. kalau nak turun dr gunung ni dlm 15-20min jugak .. mlm tue lepas puas bermandi-manda kt pool kami dinner di Wonderland Seafood Pekan Kuah .. eso pagi nak gerak awal utk Island Hooping pulak ;-)

Langkawi Day 2
pagi2 terus siap2 checkout untuk  ke Pantai Cenang utk Island Hopping .. destinasi pertama Tasik Dayang Bunting > Pulau Singa tengok helang makan > Pantai Beras Basah .. habis .. lps lunch kami terus check in bilik di Rasa Eksotika Vacation, Pantai Cenang .. oklah siap2 book 2 bilik .. solat & rehat2 sebab nak sambung sesi Mangroove Island pkl 4ptg tue .. Mangroove Island kami bermula di Gua Kelawar> Sangkar Ikan > makan fresh Lobster > Gua Buaya > Kilim Geoforest > Sunset Sightseeing sampai pukul 7.30malam .. sebelum balik bilik kami ronda2 survey market kedai coklat kat Pekan Kuah ... mlm tue dinner kfc jer sebab semua dah kepenatan :-)

Langkawi Day 3
Hari ni hari last .. lps bfast + checkout bilik .. kami ke saja singgah tepi Pantai Cenang .. tgk pemandangan laut yg menenangkan .. pkl 2ptg gerak ke Pekan Kuah dgn misi memborong coklat buah tangan .. pkl 4 hubby htr kete sewa .. kami makan di restoran kat Jeti Feri jer .. tgu feri bertolak pkl 6ptg dan selamat smp Kuala Perlis pkl 7.15mlm ... amin.. syukur .. trip yg sgt2 adventure dan menyeronokkan .. iyalah last pegi Langkawi berdua time honeymoon dulu .. bkn ronda mana pun time tue .. he..he.. Thanks to tour guide Iwan .. sgt2 membantu ada tour guide yg berpengalaman nie .. thanks jugak pada adikku Shafiq yg sudi menemankan kami .. jasa mereka berdua sgt dihargai as bodyguard +  melayan kerenah anak2 buah hero dua org tue ;-)

lia said...

D, menariknyer tentatif progam korg... aci x emel kat aku org2 perlu d hubungi nak p island hoping yada2 tu... minat nak buat nih...

marlia171@gmail.com

thanks in advanced ya...

~ana~ said...

seronok nya kak....eh assingment dah siap?hahaha...

Afne said...

best x diana hotel tu. harga dia blh thn mahal gak kan. masa kami naik gunung raya tu sejuknya mcm kt genting.

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

afne > beli offer from grupon time tue murah jer ..harga asal Rm440 .. beli offer deal harga Rm228 jer ..bilik besar