Friday, October 26, 2007

Bengkel Kompetensi Staf Perpustakaan IPTA


smileAt this moment me tgh settlekan final keje2 for this months mcm statistik bulanan, kataloging , etc .. Next week i will attend this workshop with others librarian from IPTA yg lain ...

cool me dilantik sebagai MC@ pengacara majlis for this 3 days workshop selain menjadi peserta juga.. aiseh skrip my MC blom siap lagie sepenuhnya ..baru buat draf sikit2 jer smile ... so everybody take care ya!!!!


Tarikh : 29 - 31 Oktober 2007
Hotel Mahkota, Melaka

Anjuran :

Perpustakaan Tun Abdul Razak

dengan kerjasama :
Jabatan Pembangunan Sumber Manusia
(JPbSM)

dan

JALUMA (Jawatankuasa Latihan Bersama
Institusi Pengajian Tinggi Malaysia)

Perpustakaan masa kini berhadapan dengan pelbagai perubahan persekitaran seperti evolusi teknologi dan penciptaan ilmu, peningkatan jangkaan pengguna terhadap perkhidmatan maklumat dan keperluan kemahiran menggunakan teknologi dan alat-alat untuk mendapat, mengelola dan menyediakan maklumat.

Cabaran ini memerlukan perubahan dalam wawasan, aktiviti serta operasi kerja yang biasa dilakukan oleh Pustakawan bagi memastikan perkhidmatan yang diberikan adalah relevan sejajar dengan perkembangan teknologi maklumat global.

Tuntutan perubahan ini juga menyebabkan pustakawan perlu melengkapkan diri mereka dengan kompetensi yang merangkumi pengetahuan, kemahiran dan sikap yang diperlukan untuk menangani perubahann struktur, teknologi dan tugas masa kini.

Note **I will be out of the office starting 29/10/2007 and will not return until 1/11/2007. I will respond to your message when I return. take care to alls!!!!

2 comments:

Anonymous said...

selamat bekerja.....
c u...

Wanpetunjuk said...

Salam ziarah blog..."hafiy anuar"...new baby born akak sitiLina ada dalam chronicle ketika berumur 15 hari dan 17 hari...atas permintaan kak Siti...check it Out!!!