Monday, November 19, 2007

Kursus Bina Negara

sure ada yg bertanya ke mana menghilang diri ini ..he..he... sebenarnya starting 15 November until 19 November 2007 .. i have to attend Kusus Bina Negara di Kem Bina Negara, Kuarters KLIA, Nilai Negeri Sembilan ...seramai 78 orang peserta (kumpulan sasaran 1) telah mengikuti kursus ini dgn jayanya ...

Kem Bina Negara, Kuarters KLIA

Ni pun baru lps balik berkursus .. masih lagie rasa kepenatannya ... macam2 aktiviti ada kat sana ..siap dgn ada ujian bertulis lagi tue ... tp seronok ..mcm2 input, maklumat & pengalaman baru yg tak dapat dilupakan ....antara pengalaman yg tak boleh dilupakan masa aktiviti Kembara ...our group ni pecah rekod tau.. smp ke check point dlm masa 1 jam 20 minit.. paling lewat smp ..masa masa tu dah azan maghrib ...sebabnya kitorang satu group sesat .. x perasan anak panah tunjuk arah ..he..he...

Kursus Bina Negara merupakan kursus anjuran Biro Tatanegara, Jabatan Perdana Menteri kepada pegawai utama kerajaan negeri, badan berkanun, korporat, ahli akademik dan tokoh-tokoh dalam pelbagai bidang khusus di peringkat Negeri sahaja.

Program ini meliputi ceramah berkaitan topik tanah air, kenegaraan, kerajaan & kedaulatan negara yang akan disampaikan oleh tokoh-tokoh berpengalaman di bidang masing-masing. Disamping itu, peserta juga akan mengikuti program perbincangan dalam kumpulan (LDK), serta aktiviti riadah dan kembara.

our group 7 ...

sedih jgk lama2 tak jumpa Adam & hubby.. HP plk kena serahkan pada urusetia sepanjang kursus berjalan ..kt sana kena pakai uniform bj putih & kain warna hitam gelap..mcm budak sekolah pulak ... so masa hp takder tue macam terputus hubungan dgn dunia luar..even kamera pun lupa nk bawak ..gmbr2 yg ada nie ambik masa hari last kursus tue ...

tp mmg thumbs up pada kesemua urusetia,jurulatih & fasilitator sepanjang kursus ini berjalan .. semoga rakan2 kursus akan lulus dgn jayanya ... nk kenatunggu result keluar after 3 bulan pulak tue .. pada rakan sekumpulan jgn lupa contact2 lepas nie okies....

5 comments:

Hani said...

diana.. sian nya btn kene bg HP.. nasib bery pi kat N9 taun 04 tak kene bg hP.. tp ulu serpi tu pon line tepon tak ada sgt.. sama jer effect... dah leas BTN kan.. mesti legaaa

Acik said...

diana baru lik kursus BTN yer...kita pun aritu gi kursus BTN kat KBN, Maran dari 14 - 18/11/07..seronok la kat situ..leh terjun sungai....hehhe...harap2 kita semua lulus BTN tuh...amin.

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

berry>wah bestnyer time tue .. ada gak disebut2 kem ulu sepi tu masa diana kursus ... lega dah leaps.. tgu result laks ...
acik>wah acik dpt gi ke maran jauh tue... diana dpt dekat2 sini jer.. dr umh mak dlm 20 minit..he..he diana pun doakan acik lulus okies

Hani said...

alah kowang.. mana ada org tak lulus btn.. semua lulus kecuali kowang wat perangai disiplin tu aje... gud luck...

sue said...

diana...u've been tagged..check my fp ok..:)