Friday, March 28, 2008

Our trip to Kuching, Sarawak-Day 4

biggrin Finally sampailah hari terakhir kami berada di sini ... sedih la plk cry.. kejap jer masa berlalu kan .. so hari terakhir tue pagie2 kami bertolak ke Semenggoh, Pusat Pemuliharaan Orang Utan .. time kitorg smp je .. mmg nmpk ada orang utan tu kat atas pokok .. tp hubby x smpt ambik gmbr sebab sepantas kilat orang utan tu melarikan diri . pemalu betul orang utan tue ..he..he..he. takpelah dapatlah jgk kami tgk orang utan tue real live ..

welcome to semenggoh

adam & papa

muka kecewa x smpt ambk gmbr orang utan

takpelah kita tgk gmbr je lah ok

biggrin selepas jer habis melawat ke semenggoh tue .. kami balik ke hotel utk check-out dan membeli belah souvenir dgn sepantas kilatnya sebab mengejar masa.. mula2 pegi ke pasar Satok utk beli ikan terubuk masin ... pas tu ke waterfront beli cenderamata mcm keychain, perhiasan rumah.. akhir skalie kami singgah di Kek Lapis Dayang Salhah .. rambang mata tgk kek lapis yg tersusun cantik tue ..rasanya jgn cakaplah .. kek lapis tu plk fresh2 lagie .. kalau nk beli kek lapis beli kt tempat yg mmg buat kek lapis .. so kek tu masih fresh kalau dibandingkan yg kita beli kt tepi2 waterfront tue biggrin .. habis jer memborong kek lapis singgah kembali di rumah sabariah utk mengucapkan selamat tinggal pada keluarganya ... terima kasih skalie lagie atas layanan mesra mereka menerima kunjungan kami wink.

singgah membeli kek lapis sarawak

me & adam lps shopping kek lapis

time nk balik dah .. bergambar kenangan dulu

hubby & sabariah

Adam & auntie sabariah

L-R : sabariah, Adam & me

posing reramai lagie .. best betul family sabariah nie ... TQ everybody

good bye Kuching .. time on the way to airport

time nie nk berpisah di airport .. agak kelam kabut salam sebab lmbt check-in & dah final calling time nie .. Thanks sgt2 sabariah ... jasamu kami really2 appreciate .. kami sgt2 puas hatie ... wink Insyallah ada masa kita jumpa lagie ok ...

yeahh kami dah selamat landing

TQ Air Asia

kami dah selamat pulang ... masa merehatkan diri ok

hasil shopping ikan terubuk masin & kek lapis lol

lol alhamdulillah .. kami selamat smp di LCCT pada pukul 9.00 malam .. our bestfrien iddien yg ambik kami dan htr kami balik ke rumah .. Thanks iddien ... we really appreciate it ... terima kasih sekali lagie kepada semua pihak yg byk membantu kami spjg our trip ke Kuching , sarawak .. walaupun penat tapi kami sgt2 happy dgn trip kami ini wink... yg best dpt jump ourbestfren sabariah & her family yg sgt2 friendly .. dpt jalan sana sini di Kuching ... Insyallah jika diizinkan kami akan kembali lagie melawat ke sarawak lagie ... mrgreen

Cujie said...

kalau diperkenankan satu hari nnt... ingin juga kaki ini jejak semula ke bumi puteri santubong itew...

best eh pi kg budaya tu... selalu tgk dlm tv... tmpt yg mesti dilawati eh.

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

suzi > nanti suzi leh pg dgn baby & haikal skalie ... kg budaya tu best .. mmg wajib pg kalau ke kuching sarawak .. kita & adam siap menari2 time penutup show tue ;-)

Anonymous said...

best yer.....even kawin ngan org sana..byk lagi tempat x gi tau..huhuhuhu

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

kak watie > kak cepat bwk hani & ichlas round satu sarawak ... papa dia expert jd tour guide ;-)

Rahayu Abdul Rashid said...

wah bestnyer....sakan u'll bertiga bercuti! suker tgk diana ber dressing...cun gler ur tunic!

Anonymous said...

u missed 1 tmpt..
kalo g sarawak, dont missed out g Serikin..
baru complete vacation u :)

MamaFaMi said...

Bestnya dapat pergi jalan-jalan!

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

ayumie > TQ ayumie .tak smpt nk dressing2 sbb kejar masa. best trip ..tp lps tu balik sini terasa penatnya ..

anonymous > tu la . sebab Serikin tue time weekend jer bukak..kami jumaat dah blk sini dah ..next time leh pg lagie

mamafami>mama jom..cuti2 m'sia ..skali skala ;-)