Thursday, July 31, 2008

~ Cendol Klang ~

arrow Petang Isnin hari tue .. lepas jer hantar kain2 yg dibeli tue ke tailor ... hhusband ajak singgah makan cendol yg paling famous kat Klang nie ... Cendol Klang mrgreen .. mmg famous la cendol nie .. korang bayangkan sejak dari tahun 1972 lagie cendol nie dah dikenali .. kalau tgk dari luar kedai & keadaan kedai macam biasa2 jer .. tapi bila makan cendolnya mmg superb la ... husband makan cendol aiskrim .. kita pulak suka yg tradisional .. order cendol biasa jer lol ..

arrow senang jer kalau nak carik kedai cendol nie .. kalau korang dari arah Klang .. korang carik jalan dari perhentian bas klang .. korang terus jer ke arah Pasar Jawa Lama @ Pasar Klang Lama tue .. nanti smp jumpa trafic light nampak kedai Ayamas .. betul2 sederet kedai ayamas tue dah nmpk dah restoran Cendol Klang nie .. oh ya ... kalau pegi time petang jgn lewat sangat .. dlm pukul 6.30ptg cam tu dorang dah siap2 kemas nak tutup dah wink

mrgreen time mintak izin dgn owner kedai nk amik gmbr kedai tue .. dia siap offer suruh kita amik gmbr signboard kedai dia yg kat luar tue sekalie ... he..he.. kita siap cakap .. nanti i promote dlm internet ya .. owner kedai tue senyum panjang dibuatnya mrgreen

7 comments:

mrs hafiz said...

hmm cendol.. my fave..!

Zahiela Zahari said...

diana..eila pun suke cendol..nak plak kat bangi ade sorang mamat tu jual cendol..dahle sedap..tukang jual pun leh tahan ensem..hehe..best makan time musim panas kan...

KV said...

sedap nya cendol. Nak2 kalo puasa.;)

Sue@MamaMaryam said...

aduhh..terliur la..lama dah x mkn cendol klang nih.. isk...

Amier said...

Sedapnya . boleh mintak sikit

amydaud said...

uhuks....tak makan laaaa..... :P

shuzana said...

aik..glamer la pakcik cendol pas ni..hehe