Sunday, May 24, 2009

Cutie ;-)

biggrin Di hari2 cutie nie saje nak citer dgn korang psl CUTI ... kat ofis kita nieh mmg semua urusan cuti2 menggunakan sistem e-cuti .. semua thru onlines jer sejak kita mula keje lagie .. jimat kertas agar lebih effisien katanye lol ... alhamdulillah baki cuti tahunan kita pada tahun 2008 telah pun diluluskan dan telah selamat dikemaskini bagi rekod cuti tahun 2009 .. kalau korang tgk bulatan bertanda merah bermaksud jumlah cuti kita pada tahun 2009 ... bulatan kaler hijau adalah jumlah cuti yg telah dibawa masuk ke skim pencen .. makanya tiap2 tahun kalau ada lebih baki cutie kita akan forwardkan sikit baki cutie tue utk masuk ke cuti pencen nieh ... (kalau cukup 150 hari .. boleh dpt Golden Hand Shake dlm bentuk RM masa kita pencen nanti insyallah) .. bulatan yg bertanda ungu tue pulak adalah jumlah mc@cuti sakit yg kita dah ambik pada tahun nie he..he.. rekod kita ok lagie yer setakat ini ... doakan kita diberikan kesihatan yg baik dan berpanjangan utk bekerja dan bercuti dgn lebih cemerlang dan terbilang cewahhhh.. Insyallah mrgreen

arrow Baki Cuti bagi Tahun 2009 = 36 hari
arrow Gantian Cuti Rehat Terkumpul@Cuti bawak ke skim pencen = 24 hari
arrow MC@cuti sakit Tahun 2009 = 3 hari

18 comments:

zailamohamad said...

wah, banyaknyer cuti akak..Zaila keje private xbanyak cuti..nipon tinggal 5 hari jek lagi:(

Mrs LVoe said...

byk yea cuti. sha tgal 6ari je. mmg amik mc la jawab yea.. abis la

zai@umiaiman said...

uiii bagus la ader sistem cuti cm gini.. idak ler kiter terlajak cuti...

Ayu Jaffar said...

diana....byknya cuti! ekkeeeeke kak ayu ni hah dh start potong gaji kalo cuti...awal2 lg cuti dh abis

Mrs.Nury said...

very systematik la ur co...btw diana keje private or gomen???

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

zaila > oh ye ker .. tgl 5 hari simpan tuk raya nantie

sha > mc keje gov x bleh lebih 14 hari setahun kalau x silap la ....he..he..

zai > itulah leh cek selalu kalau lupa ;-)

ayu > yer ker kak ..alahai siannyer

nury > i librarian di UiTM shah alam .. gov ;-)

ijan@2 aka ummihakimi said...

mak ai... banyaknyer diana...

syok gilew tu...

klu kite.. semedang cuti...

++eden|essey++ said...

ooh diana nye pkai sistem e-cuti erk..nmpk senang kan..ja nya tmpt still pkai ketas lg...payah giler...

SyaNa said...

hiks..cuti aku skrg tinggal 10 hari..tak smp tgh tahun cuti da nak abis..sungguh pandai bercuti aku ni..hehee

Afne said...

baru nk apply replacement leave wesay day aritu. bln ni ngan bln 6 cuti manjang hehe

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

ijan > sajer nk simpan2 utk bwk ke pencen tue ;-)

jaja > oh ye ker .. online ni senang nk track ;-)

syana > simpan skit syana tuk raya yer ;-)

afne > takper afne nanti cuti bersalin lama tue ;-)

cujie said...

banyak cuti... bak sini sikit...
untung keje kerajaan kan... kalau private ni... cuti sket beno.

dulu arwah abah suzi dpt banyak juga bila dibayar balik... arwah dulu jarang cuti... jadi cuti tu menimbun-nimbun... tapi dia tak sempat nak merasa malah pencen pon dia tak sempat...

~Eila @ Along~ said...

wah..diana..bestnya..byk cuti..eila keje private cuti 24 hari je...kalo leh fwd pun..2 hr je dr thn lepas..huhuhu

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

cujie > itu lah gov nie cuti byk ..bwk ke pencen untung sket ..

eila > oh ye ker eila .. x leh bwk frwd lebih dr dua hari yer ...

hacienda said...

bgusnye HR tmpt diana ~ kt opis ni still update manually n selalu sgt salh ok

sbbnye kite slalu update sndr n wat jadual ape smue

xtaula bile nk brbh HR ni

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

hasnidar > suruh dorg upgade ke onlines jer senang.. tp kena ada sorg moderator jaga ..

::izura:: said...

ala hacienda, manually pun ok gak, dari cuti seminggu leh tiba2 jer naik 2 minggu..
huhuhhu.....

btw, sistem cuti ni klu wat pakai php senang sangat..

try minta dak FPM wat case study kat situ under subjek System Analyst...

eza said...

mak aiiii...banyak nyer cuti...
mintak sikit....