Monday, December 13, 2010

Good Tips from MIL ;-)

biggrin awal2 pagi ni nak share satu story .. actually tips from my dear MIL .. aidil ni gigi dia sejak dari mula tumbuh asyik la dok 4 batang saja .. statik cam gitu ... dah ler aidil nih jenis yg berselera time makan .. kesian plk kalau dia nak kunyah makanan yg jenis besar2 tue rolleyes ... makanya masa cuti2 bersama MIL bulan lepas .. she share one really good tips for me .. katanya kalau nak bagi gigi anak tumbuh cepat ... korang campurkan sikit horlicks biasa yg serbuk tue dlm susu dia .. makanya aku lps dpt tips MIL tue .. gedix2 beli horlick yg peket kecik tu .. lps seminggu aku try tips tue .. aku perasan gigi belah atas dan bhg bawah aidil tu dah mula nak tumbuh mrgreen... memang terbukti ler .. haaaa.. bagus kan petua org2 lama nih .. memang berkesan .. Thanks a lot mama wink

7 comments:

linahilmin said...

wow! its such a good tips!

~ana~ said...

good tips...gigi aqil pun 4 batang je..2 atas 2 bawah. yg bawah tu segan sungguh nak naik..naik sikit2 je...hu3x..

syariza09 said...

pasni lg sedap la aidil mkn, gigi dh tumbuh banyak

shima said...

nurul..wah bgs idea ni.blh la cuba nnt.amni pun gigi dia br nk masuk 6.gg atas yg belah gg dpn tu kanan lambat nr gak naik tu..

suhailas said...

Good info laa sis,nak try for my lil dotter lee pulak..mau gegas cari ho ho holick niiiiiii

mama_umar_maryam said...

wah,1st time dgr,blh btau kt kwn2 nih

ann @ hatiberbunga said...

eh.. ye ke?
harus cuba ni!