Monday, April 20, 2009

Menu Sempoi

biggrin dlm kami dok berkejar2 kemas umh sumer tue .. ada feel juga nak masakkasi dapur berasap tue .. bkn apa .. dok asyik beli makanan kt luar jer .. hari2 mkn luar tak larat lor .. bajet jugak nieh .. lepas settle kemas umh .. sidai kain sumer .. kita terus masak nasi .. pastu ayam tue kita beli yg dah siap marinade kunyit & garam = RM1.50 jer kat The Store .. murah giler kan .. heh..heh.. pastu masak sup sayur sawi sempoi .. walaupun lauk sempoi gaya malas giler .. tapi kami makan tambah2 rasa berselera laks .. menu sempoi nie oklah utk kami sekeluarga alas perut waktu malam ... mrgreen
sup sayur + telur
nielah ayam harga RM1.50 .. balik umh tinggal goreng jer mrgreen

11 comments:

hacienda said...

simple mmg enak dong!!

Mrs LVoe said...

ayam goreng if mkn panas2 mmg mnambahkn selera makn akak.. tambah2 lak ade sup air.. perreghhhhh lapa lak sha hehehe

Diana@Mama Adam Mukhriz said...

hasnidar > he..he.. itu yg mkn bertambah tue ;-)

sha > he..he.. itu la lauk sempoi giler la katakan .. jimat dan mudah ;-)

SyaNa said...

ala simple2 pn sedap kan..lauk umah len dr lauk beli..

M@L@ said...

ayam goreng mmg sedap mkn panas2..tgk gambo ayam ptg2 ni buat perut akak lapo ler dik oi..

linahilmin said...

simple2 pun rezeki kan..
ok la tu, d still leh masak2 sendiri lg.. alah2 dah ok ke?

Anonymous said...

Diana, ingat tak ada satu lagi lauk sempoi mama selalu buat sup kentang ngan ikan bilis... tu pun satu lauk sempoi yang menyelerakan...

Anonymous said...

Diana, ingat tak ada satu lagi lauk sempoi mama selalu buat sup kentang ngan ikan bilis... tu pun satu lauk sempoi yang menyelerakan...

zailamohamad said...

akak Diana..zaila pon masak sempoi2 jer hari ni..lagi puas hati dapat masak ntok anak & hubby..pe kater kita adakan "Kempen masak sendiri"..biar ringkas tapi jimat;0

TEACHER OF SOMEONE said...

sempoi pun xpe...
asalkan air tangan sendiri kan...
hehehe ;-)

gEe said...

tu pun kire rajin arr memasakkk..
kite dh lama tk masak..huhuhu..dapur ku berasap utk masak air shj..sgt rajin kan!!!