Wednesday, June 9, 2010

Udang Lipan ;-)

lol mari ..mari .. awal-awal hari nie .. kalau ada saper-saper yg terliur or ngidam jangan salahkan diriku ini yer mrgreen .. inilah hasil belian di Pasar Pasir Penambang, Kuala Selangor sabtu lepas .. nama yg kita panggil Udang Lipan disebabkan bentuk dia tue ... nama spesifik udang nieh tak tau plk apa ..heh..heh.. oklah sekilo RM12 jer .. beso2 + gemuk2 + manis sgt2 rasa isinya .. eek rasa isi dia sebijik mcm rasa isi ketam .. malas nak pikir nak masak apa udang nie .. masak sempoi2 jer .. gaul garam, kunyit, serbuk kari & daun kari fresh .. goreng samp kuning garing .. makan ratah gitu pun bestt .. habis kulit2 pun kami ratah sekali mrgreen
mrgreen udang lipan goreng sempoi mrgreen

16 comments:

Nana said...

penah sekali makan udang ni masa balik kampung kulit dia yarabbi keras gila kan nk kopek tp kan aku takut tengok rupa dia hehe mmg isi dia manis

mrs shaifull said...

diana, kalau mak saya dia rebus je camtu, sedap rasa isi dia kan?

zai@umiaiman said...

terliur dah pagi2 ni... xpernah plak goreng.. slu rebus cm gitue jer...

Fiza's said...

x lalu la udang nie.. x tau naper.... may b sbb rupa dia macam lipan ngeeee sesuka hati jer bayang yg bukan2 ehee

lia said...

aku panggil udang ketak sbb badan nyer berketak2...

SyaNa said...

suke udang ni
lama tak makan :(
sbb selalu mak sedara aku jek yg rajin beli masak goreng mcm ko ckp tu
sbb aku tak reti ni masak udang ni

Lidya said...

waa..!!~ jahat! jahat!~~

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

nana > udg fresh ni9e lembut plk kulit dia .. keras2 pun sedap ratah ;-)

CT > aah rebus gitu pun sedap ;-)

zai > ramai suke rebusss ;-)

fiza > heh..heh jgn terbayang2 benda lain .. rupa dia cam lobster ;-)

lia > aah lerrrr betull ;-)

syana > goreng gini jer sedap ;-)

lia > alahaiiiiiiiiii terliur la tue yer ;-)

Saleha said...

Diana, masak sambal pun sedap!!

Ayu Jaffar said...

diana goreng garing sng sket nk mkn kan...
kadang tu sampai luka lelangit nie kna kulit udang lipan nie :p

~ana~ said...

ya allah..sedap nya udang..murah la akak beli rm12/kg..hu3x...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

saleha > sedap gak tp sian adammm laks ;-)

kak ayu > betul tue kak .. kena hati2 ;-)

ana > mmg murah puas makan ;-)

::@.L.I.N:: said...

wah..lama tak makan udang lipan nie...

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

Lin > harusssssss beli ;-)

saveme_zero said...

pyh nak dpt udang lipan ni. tahun bila tah dapat merasa yg abg ipar dr swak bawa balik.

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

sue > mmg jrg jumpa udg nieh kan .. murah tue yg kami try beli ;-)