Friday, February 18, 2011

Bon Voyage to Aceh ;-)

biggrin Selamat Jalan .. Selamat pergi dan kembali ... bukan aku yer .. jgn salah faham .... tapi to my dearest FIL,MIL,SIL & BIL ... mereka berempat akan fly ke Banda Aceh, Indonesia pada petang ini pkl 4.30ptg selama 4hari 3 malam cool ... aku baru jer call MIL .. dorg tgh rehat2 sebelum bertolak ke airport .. aku tak der pengalaman dan info apa yg menarik di Aceh ni .. sesiapa pernah pegi tak?? boleh share info korang lol... seperti yg semua orang tau Aceh ni pernah dilanda Tsunami teruk beberapa tahun lalu .. dan kini mereka sedang didlm proses nak baik pulih kehidupan mereka ... dari apa yg aku baca .. Aceh nie rakyatnya mengamalkan cara hidup Islam .. even kalau penduduk situ bawak wanita jalan tanpa surat nikah dan berpakaian tidak mengikut syariat islam .. akan didenda @ diambil tindakan .... sambil-sambil rehat nih aku browse google gambar2 di aceh cool .. tak dapat join sama trip .. aku tumpang cuci mata di website jer mrgreen

Note : pictures taken from google images

2 comments:

lia said...

ada blogger penah p...

tp mmg lawaaa kawasan nyer...

Zaila Mohamad said...

waaah, jernihnya air diaaaa...

diorang buat apa kat Acheh tu?? jalan2 ek?? nanti lehlah review kat blog ya;)