Wednesday, February 9, 2011

Ikan Bawal Kukus ;-)

biggrin menu sihat sgt2 .. aku masak ikan bawal masak kukus ... lagi pun aku mls nak masak remeh2 bagai .. ikan kukus ni senang jer .. main campak2 semua bahan lepas tu kukus mcm biasa .. tak smp setengah jam siap dah boleh makan gitu .. pada yg diet ratah ikan jer pun boleh wink

arrow Cara2 :
-tumbuk bwg putih (lebih) , bwg besar, halia, serai > gaul dgn ikan > garam > sos tiram > sos ikan > sayur2, tomato, hirisan bawang, daun saderi@daun sup > tabur atas ikan > kukus ikan > bila dah hmpir masak > bancuh tpg jagung sket > masukkan dlm kuali utk bagi kuah pekat > bila dah tutup api > perah asam limau sket utk bagi ada rasa masam-masam > siap wink

4 comments:

~ana~ said...

sedap nya....nak sikit..:)

lia said...

ratah dgn air asam pon sedap nih...

Afne said...

perghhh

zailamohamad said...

perghhhh, sedap tu..zaila memang suka ikan bawal, masak macamana pon sodap!!